Delad glädje är dubbel glädje och i bin bladens fall borde det bli gånger två eller? Han bjöd då in till storjakt och var ofin nog att klämma två själv. Helt ursäktat denna gång då han fick skutit för sin unghund "gula faran" för första gången och en riktig smakstart på rådjurssäsongen. Lillebror var med idag och går under uppläggning i allmän jakt och draktämjarkurs, får se om han klarar av den stora pressen det innebär att vara storviltsjägare framöver. Han har i alla fall klarat av de två kurserna "hagelskytte på plåtburkar, 75 skott/poäng" och del ett i "efterhantering av dödat rådjur" som det förhoppningsvis blir fördjupningskurs i nästa gång. Stort tack till hjälplärare captain morgan och bin bladen. Peanut power!
söndag 28 oktober 2012
måndag 15 oktober 2012
Nakna brudar, finsprit och huggvilliga monsterfiskar!!
Inte för att rubriken har något att göra med vad jag vill framföra men det gäller ju att få så många som möjligt att reagera. Det planerade flyttlasset som skulle gå nu på lördag är flyttat till fredag eftermiddag/kväll så den som är sugen på att bygga lite muskler och bära ett vapenskåp eller två är välkommen. Fri mat och dryck ingår självklart när skiten är på plats i drakborgen. Peanut Power!
fredag 12 oktober 2012
Blev fem makrillar igår och ingen av märkvärdig storlek. När vi var färdiga passade vi på att ta upp elektrikerns båt för säsongen och konstaterade att bottenfärgen från norska biltema funkade precis lika dåligt som den svenska. Nu laddar jag för flytt till nya "drakborgen" och förmodligen blir det inget fiske innan den är färdig men man vet aldrig. Peanut Power!
torsdag 11 oktober 2012
tisdag 9 oktober 2012
Strategisk flytt!!
Efter en mycket noggrann och välplanerad plan in i minsta detalj så har jag och draken snart bytt brevlåda och kommer framöver att bo mycket strategiskt i Munkedal till gurkornas stora skräck medan fansen jublar. Nu har man storgös&monstergäddsjöar runt knuten och bara ett stenkast till Gullmarn med många spännande pass efter en massa spännande arter. Självklart investerade vi i en fastighet med extra mycket grönt i trädgården så draken har något att pyssla med när jag inte är hemma eller grejar i mitt nya fiskerum. Taktiskt nog så råkar även Captain Morgan bo på ungefär ett studsarskott avstånd så framöver ska vi nog få lite fart på honom också även om han nu helt har snöat in på bäverjakt. Den planerade turen till Vänern får flyttas fram ytterligare två veckor vilket säkerligen inte gör något för slutresultatet. Peanut Power!
torsdag 27 september 2012
Så var det bestämt!
Fick en invitering hem till B2 igår för planering av ett sjöslag i form av rovfisk-fiske i Vänern om tre veckor. Självklart åker man inte hem till fienden ensam så mr.hanky var med som backup och även lilldraken då B2 också har en hemma. B1 var ju självklart med också och planerna är relativt satta. Jag och mr.hanky kommer att försvara Team Peanuts färger i drakbåten då Captain Morgan måste vara hemma och försvara egendomen mot bäverangrepp och B1&B2 kör i någon av deras konservburkar. Då dom känner pressen att leva upp till sitt rykte som storfiskare på rovfisk så har dom reda börjat prata om att det inte ska vara tävling och bara för nöjes skull och sådant trams. I själva verket är dom ju bara rädda för att förlora och med all rätt. Mr.hanky har under sista veckan legat i hårdträning här på hemmaplan och fångat stor mängder öring bara föra att få in känslan för öring&laxfisket och under dom närmaste dagarna kommer specialbetena att trimmas för att ge dom en match i gäddfisket som dom så förnedrande förlorade förra året. Att dom tillfälligt har dom tyngsta fiskarna för året är ju bara en del i årsplanen.
Skulle ju ha skrivit lite mer om råbocken som fick stryka på foten i måndags men det får va, dö är han och imorgon åker han i frysen. Fiskesuget är tillbaka och framöver kommer det nog bli en salig blandning av både fiske&jakt. Frågan är bara hur man skall kunna klämma in arbete i det hela, får bli en prioriteringsfråga. Peanut Power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)