torsdag 27 september 2012
Så var det bestämt!
måndag 24 september 2012
Silverblixten levererar!
Så fick gamla bettan äntligen sprida lite av sin glädje efter en indiansmygning och en tvättäkta ålning medels hasning på ett pisseblött gärde. Man är väl inte helt normal men det visste ni väl redan innan. Och på tal om att sprida så gick det inte helt enligt planerna fast jag hade ett riktigt bra stöd på en rundbal och ett humant avstånd så träffade jag inte alls där jag siktade men ibland går det ändå och tur är väl det. Kanske skriver några fler rader under morgondagen. Peanut power!
söndag 9 september 2012
måndag 3 september 2012
I gurkornas kölvatten!
lördag 25 augusti 2012
tisdag 7 augusti 2012
Helnessundsresan
Har inte någon dator som funkar för stunden så det blir inte så många bilder från veckans fiske men här kommer en liten sammanställning.
Vi körde en hel del fiske utomskärs på skallarna där fisket var lite upp och ner men vi fick en handfull torskar över 14 kg där min största vägde några gram mer än den B2 fick och blev största fisken i vårat gäng.
Blekan blev en riktigt glad överaskning mitt uppe i ett torskrace och ska man våga tro på vad ett av dom tidigare gängen sagt till Bosse så hade dom landat ett monster till bleka på hela 13,7kg för en månad sen. Slaktad och fryst innan Bosse fick reda på det så helt säker kan man ju inte vara men helt klart håller området fin bleka.
Hällefisket gick nog ganska bra med tanke på att vi alla var nybörjare. B2 fick två och elektrikern drillade en som vi hade inne vid båten som vi tyvärr inte lyckades landa. Fiskarna var alla under tio kg men helt klart var att området runt Helnessund håller många och stora flundror, är nog bara att nöta på och inte falla för frestelsen att fiska torsk.
Jag körde lite med pillemetegrejerna på skallarna och fick en havskatt ganska snart på det och fick tre under veckan. Vi körde en gemensam pillemetar-tur sista kvällen och fick bra med fina koljor och landade tolv arter på bara ett par timmar. Totalt fick vi 14 arter under veckan och jag åker gärna tillbaka då det finns mycket att utforska. En riktigt trevlig vecka med gubbsen och det blev som väntat väldigt mycket fiske och ganska lite sömn men lite långkalsongshäng i hamnen hann vi med och en och annan torskkind blev kremerad och nersköljd med andevatten. Peanut power!
måndag 30 juli 2012
Allt går enligt planerna!
Blir inga bilder för dom kommer när jag är hemma igen men jag och elektrikern krossade allt motstånd idag. Jag tog största torsken på 14,8 och en på 14,3 och elektrikern en på 14,6 så det var riktigt gött. Dagens fisk blev dock inte den största torsken utan den bleka på 9,3 kg som jag också fick bänt upp. Ett pb som nog lär stå sig ett tag. Nya tag imorgon efter dom platta fiskarna. Peanut power!