Blev ett försök på gås under morgonen igår. Tyvärr ställde åskovädret till det för oss efter ett par timmar så denna gången klarade dom sig men dom ska nog få i nästa vecka. Idag fick det bli sovmorgon då survädret inte riktigt lockade till fiske och på eftermiddagen fick det bli fotboll. Fick se LSK krossa Degerfors med hela 1-0, hehe!
Fick reda på att det finns två lediga platser till GT-fiske nere i Kenya 15-29 november efter en avbokning så för den som är sugen så tycker jag absolut att du ska kolla in http://www.captalex.no/ . Var själv där i vintras och hade jag kunnat åka så hade jag bokat en plats omg för jävlar vilket grymt fiske.
Peanut Power!
söndag 28 augusti 2011
fredag 26 augusti 2011
Sen uppdatering.
Bloggen krånglade förra veckan men det blev ett kvällspass på råbock den 17:e, dagen innan jag och draken drog till Kreta. Egentligen hade jag tänkt hålla mig tills vi kom hem men det gick bara inte. Tur var väl det när jag efter ca tre timmar med samma råbock framför mig fick ett läge och succén ett faktum. Bara att tacka jägmästarn för att jag fick chansen. Var dock jävligt nära att det hela slutade i praktfjasko då jag höll på att söla väck förlovningsbojan efter att ha tagit ur bocken. Blodig som fan om händerna drar jag dom i det regnvåta gräset några gånger och sen skakar dom (ganska kraftigt) för att få dom skapligt torra. Mitt i skakningarna hör jag ett "plopp" och tänker att det inte ska låta "plopp" när man gör så. Bojan hade glidigt av och helt iskall konstaterar jag att bojan ligger i gräset på ett gärde och mörkret börjar närma sig. Efter att ha repat av en kvadratmeter tar jag upp telefonen för att ringa in draken för att hjälpa till att leta, dom brukar ju ha näsa och falköga för blingbling. Som tur är får jag syn på ringen precis när jag ska trycka ring och ännu en gång förstår man hur han som myntade ordspråket "väck inte den drake som sover" tänkte.
Nu har vi som sagt varit nere på Kreta och jobbat upp lite bränna och man har lagt på sig några extra pannor inför vinter så att man slipper frysa.
Får se vad denna helgen har att erbjuda. Den stora frågan är ju om man ska fiska eller jaga, får ringa runt och kolla av läget innan jag bestämmer mig.
Peanut power!
Nu har vi som sagt varit nere på Kreta och jobbat upp lite bränna och man har lagt på sig några extra pannor inför vinter så att man slipper frysa.
Får se vad denna helgen har att erbjuda. Den stora frågan är ju om man ska fiska eller jaga, får ringa runt och kolla av läget innan jag bestämmer mig.
Peanut power!
måndag 15 augusti 2011
En liten bildvisning från helgens kräftfiske!
Blev ett litet studiebesök till Granvik under lördagen.Besättningen med Captain Morgan vid ratten och två riktiga tjuvfiskare från munkedalien i form av Stefan "7burarn" Olsson och mastodontfilmsmaths. Dom föredrog av någon konstig anledning must framför öl men som tur var fanns det ingen att tillgå på denna resan.
Peanut Power!
torsdag 11 augusti 2011
Mäktig fisk!
B1 var ute och frestade på gös härom kvällen med ett mycket lyckat resultat. En riktigt grann fisk på hela 8490g fick syna ovansidan ytan en stund. Nytt PB till honom och ett hattlyft på det.
Då vi tyvärr inte har haft något styrelsemöte i Team Peanuts ännu så kan vi inte godkänna denna fisk som ledarfisk i den interna gösligan och jag kan fortfarande titulera mig som göskung.
Har varit riktigt dåligt med seriöst fiske för min del det sista och denna helgen blir det för visso seriöst fiske i vättern men efter kräftor. Ska dra ut på ett kvällspass idag för att ordna agn till dessa läckra kräldjur, får se om det kan bli lite brax och kanske någon fin bonusfisk. Peanut Power!
Då vi tyvärr inte har haft något styrelsemöte i Team Peanuts ännu så kan vi inte godkänna denna fisk som ledarfisk i den interna gösligan och jag kan fortfarande titulera mig som göskung.
Har varit riktigt dåligt med seriöst fiske för min del det sista och denna helgen blir det för visso seriöst fiske i vättern men efter kräftor. Ska dra ut på ett kvällspass idag för att ordna agn till dessa läckra kräldjur, får se om det kan bli lite brax och kanske någon fin bonusfisk. Peanut Power!
onsdag 3 augusti 2011
Kort rapport.
Gick fett tvärbet på fjärsingen igår. Ett stråk med döda alger ställde till det lite men inte helt omöjligt att fiska. Däremot så var platsen fullständigt invaderad av näbbgäddor i storlek skosnören upp till bara små. Inte en fjärsing fick synat land men ett knippe makrillar och en hög med näbbisar. Bara att bita i det sura (igen) och nöta på som man alltid gör. Ikväll blir det makrillfiske med tjörnbon och hans pappa utanför Jörlanda någonstans. Får se om dom är större där nere eller om det är cigarrer som gäller idag med. Peanut Power!
tisdag 2 augusti 2011
Spännande fiske på G.
Blir en tur med mr.hanky och grisadräparn från Halmstad ikväll. Målet för kvällen kommer att vara ett reg på fjärsing efter ett mycket intressant tips som jag fick tidigare i sommras. Då var där fjärsingar på över 7 hg och flera över 5 så vi får hoppas att dom är kvar. Får se hur vi lyckas med att kroka av dom utan skador men vi får väl hoppas att det ska gå bra. Återkommer senare med hur det har gått. Peanut Power!
söndag 31 juli 2011
Fiskehelgen är över.
Blev sent som tusan innan vi var hemma igår och tidigt ut idag så det får bli en liten sammanställning för båda dagarna.
Lördag: blev en tur med draken och Captain Morgan med familj ut på lite makrillfiske. Fisken var väldigt kinkig och när vi väl fick upp en förstod vi varför, dom var pyttesmå. Fram med toppknutet och pennflöten och fisken blev helt plötsligt betydligt enklare. Satte en sexmetare i näven på draken och räknade med kaos men hon var grymt duktig och av de 20 vi fick drog hon ett tiotal makrillar där två var av riktigt storlek och även en fin fjärsing.
Lite bilder från gårdagen:
Lördag: blev en tur med draken och Captain Morgan med familj ut på lite makrillfiske. Fisken var väldigt kinkig och när vi väl fick upp en förstod vi varför, dom var pyttesmå. Fram med toppknutet och pennflöten och fisken blev helt plötsligt betydligt enklare. Satte en sexmetare i näven på draken och räknade med kaos men hon var grymt duktig och av de 20 vi fick drog hon ett tiotal makrillar där två var av riktigt storlek och även en fin fjärsing.
Lite bilder från gårdagen:
Draken in action!
Några fick åka i röken direkt.
Draken med nytt PB på fjärsing.
Lilldraken tar paus.
Så till dagens drabbning mot gurkorna. Fisket var rent ut sagt skitdåligt med endast fem gösar, tre gäddor och en abborre på oss alla ihop. En enda gös pressade 45cm gränsen (knappt) och tyvärr hade B2 turen att kroka den och gurkorna avgick med segern. Bara att bita i det sura och erkänna sig besegrad och bjuda på grillmiddag vilket vi gjorde hemma hos B1 och hans "hangarounds" på eftermiddagen, ett inte allt för hårt straff.
Nästa gång det är dax för Team Peanuts att bestämma tävlingsform och då är allt annat än en seger att betrakta som en stor skam.
Peanut Power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)