onsdag 30 juni 2010

Blev ingen utlovad rapport då det blev riktigt sent i måndags och datorn krånglade igår men fisket i måndags var inget att skryta med heller. Hade ingen vettig kontakt med piggvar på hela kvällen. Hade dock många bra hugg som jag till en början trodde var piggvar men som jag till slut fick listat ut var öringar som jagade. Fick krokat några men inte landat någon. Många fina vak och även några jakter så man borde väl egentligen ta med sig flugspöt nästa gång istället. Peanut Power!

måndag 28 juni 2010

Nytt försök i flytringen.

Får bli ett nytt försök i flytringen ikväll, ska bara komma ifrån jobbet någon gång och hämta upp mr.hanky så ska dom stora få sig en omgång. Återkommer med rapport ikväll. Peanut Power!

måndag 21 juni 2010

Koden är knäckt!!!




Idag kändes det verkligen som om vi knäckte koden för hur piggvarsfiske ska bedrivas. Än en gång så valde vi byfjorden och självklart i flytringarna. Det började riktigt bra då jag fick en piggvar på 500g redan efter 7-8 minuter och det dröjde inte länge innan mr.hanky kontrade med en ännu finare fisk. Han började prata om reg och fram med vågen och jävlar vad nära det var då den vägde 980g. Snöpligt nära reg men ändå ett pg och så kan det vara ibland. Efter en stunds nötande får jag en fin sandskädda på någonstans mellan 375-390g och strax där efte får mr.hanky en skrubba så än så länge ganska jämt, dock en marginell ledning för mr.hanky på största fisk. Vinden lägger sig helt och efter ytterligare en liten stund får jag en piggvar till, dock inte någon storlek så den fick gå tillbaka ovägd. Hinner knappt pika mr.hanky innan han drar på en själv på nästan 700g så var det utjämnat en gång till. Nöjda med kvällens fiske så drar vi oss mot bilarna men mr.hanky gör en liten extra sväng vilket visar sig vara kvällens smartaste drag och samtliga fiskar som fångats innan bleknar när han landar det första dasslocket i flytring. 1,900g och en rejäl höjnig av sitt pb tillika reg, kan bara lyfta på hatten och säga att det var roligt att få vara med. Samtliga fiskar fick simma tillbaka för tillväxt inklusive dasslocket så förhoppningsvis är den i format av ett brunnslock nästa gång vi fångar den. 5 piggvarar på en tur hade vi nog inte vågat hoppas på när vi gjorde första passet i flytringarna för ett par veckor sedan men snacka om att det ger mersmak. Nu får vararna vila sig resten av veckan då det inte hinns med några fler pass men vi kommer garanterat att försöka igen. Ett stort grattis till mr.hanky och självklart avslutar man med ett PEANUT POWER!!!

Nytt försök på piggvar ikväll.

Jag och mr.hanky ska göra ett nytt försök på piggvar idag, får se om det kan gå bättre den här gången. Vädret är skapligt, får bara hoppas att vinden lägger sig lite så man slipper paddla i flytringen hela kvällen. Återkommer med en rapport senare ikväll. Peanut Power!

lördag 19 juni 2010

Makrillfiske i skalhamn.


Igår blev det makrillfiske med hela Team Peanuts, 50 % av team gurka, samtliga drakar och även småkidsen var med. Vi åkte ut till skalhamn då det är ett bra ställe när man är några stycken och ganska så drakvänligt. Blåste som fan gjorde det men vi kämpade i vinden och Captain Morgan fick en liten stackare på häckla. Det blev en hel del fika i lä bakom bilarna och mr.hanky tacklade upp en meta till hans drake och skickade ut den och det visade sig vara medicinen för dagen. Vi andra fick ju snabbt som f_n tacklat om och vi fick alla några makrillar var (nästan alla i alla fall) och nu vankas det makrill och stuvad spenat till lunch. Fick även som ni ser på bilderna beställt en tröja till mr.hanky och tagit ett par teambilder, tjusigt värre. Peanut Power!

måndag 14 juni 2010

Kvällsrapport


Blev ingen piggvar idag heller. Vi fiskade över ett stort område i hopp om att hitta några hotspots men det ville sig inte idag och det kändes inte riktigt bra någonstans. Fick en simpa själv och mr.hanky fick en godkänd öring och en torsk, båda låg på strax över kilot. Inte en ända plattfisk vilket var lite skumt men så kan det vara ibland. Får lura ut något nytt ställe som kanske kan ge en stor. Peanut Power!

Nytt försök ikväll.

Det blev inget fiske igår då vi blev kvar uppe hos Bin Bladen och hans drake hela dagen och hade det gött med lite grillning och allmän vård av bakruset efter den förkrossande LSK-segern i lördags. Vi tänkte prova ännu ett nytt ställe idag med förhoppning om en riktigt stor piggvar och vädret verkar ju bli riktigt skapligt så vi får väl hoppas att det första regget i flytring kommer idag. Återkommer med rapport ikväll. Peanut Power!