söndag 24 januari 2010
Rapport från gårdagen.
lördag 23 januari 2010
En värmande Fisk.
söndag 17 januari 2010
Ismete på Bullarn.
lördag 16 januari 2010
Sillfiske på hemmaplan.
söndag 10 januari 2010
Kallt var bara förnamnet..
.. vid gårdagens fiske i Gullmaren. Minus 17 i Ljungskile och minus 28 uppe hos svärmor och svärfar i Håby på morgonen. Siktet var inställt på gyltor och även kanske paddtorsk ute runt smörkullen. Trotts kylan så hade tyvärr isen blivit märkbart sämre utanför Skredsvik och var bara 7 cm där vi stannade och sedan gick vi tillbaks. Minus 20 grader ute lockar inte precis till att chansa så vi gick in till sillfiskarna inne i viken och gjorde dom sällskap. Några sillar blev det och vi bestämde oss efter en stund att åka lite längre in och prova där vi visste att andra hade lyckats med både gylta och paddtorsk tidigare i veckan. Ganska trögt fiske med nästan bara glys till att börja med men till slut så lyckas jag fånga min första paddtorsk någonsin och årets första PB är landat. Mr hanky lyckas få en liten berggylta och vi får även några andra arter innan solen går ner. Kvällen avslutas hemma hos mr hanky där hela järngänget var samlat för pizza, kortspel och allmänt skitsnack. Risk finnes att vi alla fem (mr hanky, captain Morgan, B1&B2 och jag själv) åker upp till bullaren nästa söndag för att bombardera den med ismetor och balanspirkar. Får väl hoppas att väderprognåsen för en gångs skull stämmer. Veckan får man väl ägna åt arbete, träning och mental uppladdning inför helgens fisken. Peanut Power
torsdag 7 januari 2010
Friskt ute.
Gårdagen blev ägnad åt sillfiske och pillemete i Skredsvik. Som alla andra fisken den här vintern så gick det rent ut sagt skitdåligt med endast nio sillar i frysen. Det var andra som lyckades bättre och man får väl skylla sig själv som inte går runt och kollar men med alldeles för många minusgrader och snålblåst fungerar väl det lilla man har innanför pannbenet sämre än vanligt. Nappa gjorde det konstant på metan men bara vitling i alldeles för liten storlek. Man får trösta sig med att mr Hanky fiskade precis lika dåligt. Avslutningen på dagen blev desto bättre då Captain Morgan bjöd på dött rådjur och västerbottenbakelser. Satt som en fläskläpp efter en dag på havet. Vi fick även passat på och synat den nya lilldraken till min drakes stora förtjusning. Vad jag kunde se så var det ett praktexemplar, men vad vet jag då jag ju inte är utbildad på minidrakar ännu. Peanut Power
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)