Ikväll sumpade jag storborren vid relingen (kanske borde man ha lärt sig att ta med håven efter två pass i rad med fin fisk) men bävern åkte dit. Peanut power!
lördag 7 maj 2016
torsdag 5 maj 2016
Bäverfrossa!
Fisket var helt ok och ännu ett årsbästs på borre kom upp på 1220g. Bävern hade däremot mer tur och klarade sig idag fast jag hade ett riktigt bra läge. Lite för dåligt klädd och lite för mycket stillasittande spänning då jag följt den ett bra tag innan skottchansen gjorde att jag skakade lite och det funkar dåligt när man skall precisionskjuta. Lät bli och tog lite dricka men det blev bäverns räddning då jag inte fick något mer läge. Skrattade för mig själv hela vägen till bilen, inte varje dag man drabbas av bäverfrossa! Peanut power!
måndag 2 maj 2016
Kvällskombo!
Är ju inte så ofta jag kan kombinera mina två stora fritidsintressen men idag blev det en kvällstur med både spö och bössa. Gick verkligen över förväntan och det blev en borre på 1,1 och en bäver på 21,2. Peanut power!
fredag 29 april 2016
Årets första vadarpass!
Körde ett kort kvällspass ihop med skäggiga farbrorn på ett nytt ställe som gav mersmak. Fick själv en på 660 och skägget fiskade på en riktigt fin som var bra mycket större än min. Den fisken ville inte vara med och leka men han fick trösta sig med några mindre istället. Såg en hel del fisk i mindre storlek också så det var kul att satsningen för en gångs skull gick hem. Peanut power!
tisdag 12 april 2016
Seg men solig dag!
Vi körde gädda hela dagen men dom hade redan tankarna på något helt annat än att äta. Vi fick skrapat ihop 9 fisk till slut där ett par redan hade lekt och resterande nog hade planer på att göra det samma inom kort. Inga stora nog för vågen men gissningsvis så låg dom största runt sex kg. Nu blir det lugnt på heldagspassen ett tag, möjligtvis kan det bli några kvällspass med vattenkikaren. Peanut power!





