60 sill paketerade och klara för gäddfiske, havsfiske och möjligtvis några i röken. Peanut power!
lördag 16 januari 2016
Fick inget spännande på isen mer än en sjökock och glys&torsk idag. Många små paddor kom upp och även några gyltor och en liten rocka hos dom andra gubbsen. Isen i skredsvik verkade vara lite gränsfall förstod jag på rapporten från dom andra som kollade på hemvägen men vi provar imorgon så får vi se hur det ser ut. I värsta fall får det bli en dag till inne i saltkällefjorden. Peanut power!
onsdag 6 januari 2016
Iskoll!
Tog en sväng förbi Skredsvik på morgonen för att kolla isläget men där var det öppet vatten så än så länge får man hålla sig till sötvatten eller båt om man är fiskesugen. Peanut power!
onsdag 23 december 2015
Länge sen sist!
Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev något här på bloggen. Fisket har legat på is sen i september så när som på ett grisfiske på regnbåge i skåne för några veckor sedan. Däremot har jag och lilldraken jagat desto mer och det med framgång. Några rådjur har fått stryka på foten och tre jaktprov har hunnits med med riktigt bra resultat så nu väntar vi bara på slutresultatet som kommer i januari så kan lilldraken titulera sig jakt-champion. Framöver kan det säkert hända att det blir lite fisken om kylan infinner sig, annars fortsätter jag nog med lustmördandet ett tag till. En god jul får jag passa på att önska alla så ska jag försöka skärpa mig med uppdateringarna framöver! Peanut power!

Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


