torsdag 23 juli 2015

Hur kan man bättre fira fem veckors stundande semester än att spola på ny lina på nya havsfiskerullen och involvera draken i arbetet också! Peanut power!

lördag 11 juli 2015

Nya utmaningar ihop med mr.hanky och en långtur efter vertikala prickfiskar står på schemat. Peanut power!

fredag 3 juli 2015

Harvade lite i Örekil igår utan framgång. Hittade däremot ett helt ormskinn på 127 cm på ett ställe och det var nytt rekord för min del. Nu hänger det på fiskekontoret som prydnad. Peanut power!

söndag 14 juni 2015

Tro det eller ej men idag skall det faktiskt bli lite hederligt laxfiske under eftermiddagen. Efter att att ha överlevt två namngivningskalas för lilleman och med en träningsvärk från helvetet efter att ha blivit plågad på arbetstid av en kändis-PT från Värmland som hade någon sadistisk böjelse för rövträning så får det bli sittfiske i båt. 
Metegurun har bokat in oss och han var och tjuvtränade igår med en 8+ fisk med hem som resultat så idag räknar jag med att han tittar på medans jag drar den första. Peanut Power!

måndag 8 juni 2015

Sent och lite oinspirerat!

Var ju med gubbsen i IGS på PNC i år. Vi träningsfiskade i Gullmarn på fredagen och fisket var rent ut sagt jävligt trögt. Vinden ställde ju in alla planer på något utomskärsfiske så det var bara att köra våran ursprungsplan att fiska på det vi kan bäst även om det var trögt. Lördagens fiske gav bara tre arter där en hyfsad berggylta var det enda vi var nöjda med. Plattfiskarna var otroligt tröga och en enda sandskädda fick vi lurat upp och vi gick helt bet på både paddtorsken och skrubban. När vi sen tappade en skaplig simpa vid båtkanten kändes det som att det helt enkelt inte var vår dag. Poängen upp till pallplats var inte så höga så vi chansade lite och körde mycket öring och simpa på söndagen för att få höga poäng och lite körtid på båten. Chansningen gick kraftigt åt helvete och det enda positiva med söndagen var att vi hittade ett nytt område för sandskädda/skrubba för framtida tävlingar. Bara att bryta ihop och komma igen.
Annars var tävlingen som vanligt en trevlig tillställning med många goa gubbar att tjöta med och Nicklas enorma Piggvar var grymt inspirerande för framtida fisken.
Peanut Power!

söndag 3 maj 2015

Det går åt rätt håll, 3110g och 56cm som kvällens första fisk. Nya vadarna leverera och håller tätt. Peanut power!

fredag 1 maj 2015

Fick bli ett litet kvällspass igen och äntligen blev det lite utdelning. Ingen tunga och ingen monstervar men nollan är spräckt, 1790g och 45cm så det får vara godkänt. Hade nog kört en stund till om inte vadarna hade läckt men jag kunde vrida ur kallingarna på parkeringen och frös som fan så nu blir det inköp av nya vadare innan nästa pass. Peanut power!