Fisket har legat i dvala ett bra tag och mest beror det på tillökning i familjen men även att jakten fått den tid dom blivit över. Fiskesuget har så smått börjat krypa på igen och när mr.hanky började rodda med båten i veckan kände jag att nu kanske man borde ta sig ut en tur eller två. Efter kvällens två presenter ifrån svärfar så kan väl signalerna inte vara tydligare, nu måste jag bara ut snart. Peanut power!
fredag 13 februari 2015
torsdag 1 januari 2015
lördag 27 december 2014
fredag 5 december 2014
onsdag 29 oktober 2014
Halloweenstämning i drakborgen!
Fick hem lite special-öl lagom till halloween och en måste man ju testa även om det är några dagar kvar till helgen. Varulvsölen var riktigt bra och kan starkt rekommenderas! Peanut power!
söndag 19 oktober 2014
Så har man överlevt sex dagars älgjakt i rad och idag fick det bli återhämtning och söndagsmiddag hos svärmor. Kan konstatera två saker: Det första är att det verkligen inte någon brist på älg då vi skjutit fyra och har sett betydligt många fler vilket är lovande för framtiden. Det andra är att mina jaktkläder fortfarande är vattentäta då det regnat en hel del och jävligaste vädret jag varit ute i (någonsin) var i torsdags då mitt pass blev i ett torn på ett stort hygge där det regnade snett underifrån i 15-20 sekundmeter under dom tre timmarna jag stod där. Trodde allvarligt att tornet skulle blåsa omkull en stund. Nu blir det jobb som vanligt igen och kanske även något kvällspass efter tunga om vädret blir skapligt. Peanut power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)