tisdag 11 mars 2014

Finvädret hjälpte föga när tempen låg under en grad i vattnet idag. Ett hugg på hela dagen och ingen fisk. Bara att bryta ihop och komma igen. Peanut power!

Fick bli em solotur idag, vädret är inte att klaga på i alla fall. Peanut power!

lördag 8 mars 2014

Det blev en förkrossande peanut-seger (som vanligt) och jag fick dom tre största av dagens fyra fiskar. Toppfiskarna var 111&109 långa och vägde 10 prick och 9+. B2 fick nöja sig med att köra båt och sköta håvning vilket han grejade fint i blåsten. 10 m/s i en båt på 3,90 är kanske gränsfall i vad som går att fiska i på vänern men med lite envishet och Peanut Power går det fint. Nu blir det komaläge i soffan tills draken kommer hem från stora staden senare ikväll. Peanut power!

Fortsatt trögt men min andra pressade vågen till 10 prick. B2 ligger bara en aning efter med en snipa på kilot. Peanut power!

Trögt fiske men dagens första fisk pressade vågen till nio och team peanuts leder dagens batalj. Peanut power!

Tro det eller ej gott folk men idag blir det gäddfiske för hela slanten. Tanken var ett solopass men b2 hade ingen att leka med så vi kör ett pass i hans gurkburk. Peanut power!

lördag 1 mars 2014

Montering av monsterkablar i drakbåten så att jag kan flytta fram batterierna till främre delen av salongen och snart dags för årers första tur. Peanut power!