söndag 14 april 2013

Kör ett vj-pass, får se om det blir något. Peanut power!

lördag 13 april 2013

Blev inte långa turen och någon fisk blev det inte heller. Däremot har nu drakbåten gjorts klar och ekolodsgivaren flyttats så vertikalfisket kan praktiseras perfekt framöver. Tanken var en stund att köra ett kort vertikalpass redan idag men jag håller mig nog och gör lilldraken sällskap i soffan. Kanske kan det bli en tur imorgon då ett nytt vertikalvatten lockar men det får vi se lite senare, ska kolla isläget först. Peanut power!

Kan konstatera att saltkällan är stendöd, har säkert gjort tio kast utan ett hugg. Måste ju betyda att det är fisktomt eller?? Får njuta av grym utsikt vid frukostbordet istället. Peanut power!

Kör ett morgonpass efter öring. Får se om det ger något. Peanut power!

onsdag 10 april 2013

Brunnslock vs Suggor?!

Då är ju frågan vad som skall fiskas framöver. Gäddan lockar ju helt klart men isen får ju gärna försvinna så fisket kan bedrivas från båt. Pigg&slätvarsfisket lockar också, och med tanke på hur tyst det är på bloggarna om piggvarsfångster så borde det vara riktigt bra och ingen vill avslöja att dom är ute eller?????? Får väl säkert se inom en snar framtid vad som kommer fram, själv är tiden knapp till längre turer så det gäller att välja sina pass väl framöver. Brunnslock eller suggor, det är frågan?
Peanut power!

lördag 6 april 2013

Sista passet!

Kör ett sista pass på isen då den äntligen börjar ge med sig. En liten hanne har kommit upp på morgonen så nu fattas bara stora gäddmamman så är dagen och hela säsongen gjord. Hade varit så jävla gött efter allt nötande och det hade ju inte gjort något om man kunde börja köra i salt  efter dom platta istället. Peanut power!

måndag 1 april 2013

Alla spöna ute i riktigt goväder. Brännde en riktig gris till abborre på pimpel när jag lodade ett av hålen, får nog bli lite pimpel under dagen. Peanut power!