fredag 18 maj 2012

Kör lite karpmete med mr.hanky och draken. Ett gäng små och en regnbåge till mr.hanky. Peanut power!


måndag 14 maj 2012

Why not planerar för fullt inför pnc. Tur att knivar och tillhyggen är undanstoppade för nu ska rutterna preliminär-spikas. Peanut power!


lördag 12 maj 2012

Kvällspass

Efter en lugn förmiddag med lite pyssel och båtvård så får det bli ett spontant kvällspass i gurkvatten efter lite rovfiskar. Ringde mr.hanky som också hade haft marktjänst på förmiddagen och stod och strök sina stringkallingar när jag ringde och hörde om han skulle med. Han var självklart inte sen och målet är som alltid att krossa någon av gurkornas pb:n så vi gör ett frest. Återkommer under kvällen. Peanut power!

onsdag 9 maj 2012

Vet inte om det syns på bilden men detta är två av tre sälar som helt oblygt simmar 50 meter utanför mig på heta tungalokaler. Var är gamla bettan när man som bäst behöver henne? Peanut power!


fredag 4 maj 2012

Kör lite podmete efter brax i båten. Mr.hanky gästar idag. Peanut power!


onsdag 2 maj 2012

Skapligt väder att reka lokaler i. Peanut power!


Grymma fiskar!

Snacka om att jag hade tvärfel om att varfisket inte var på g än som jag skrev för ett tag sen. Flera riktigt grymma fiskar blev landade i april av bl.a Anders i Navia och Mats&Mackan i Isola. Gör ju inte direkt att suget efter slätvaren minskar men nu får det nog bli något renodlat piggvarspass framöver också. Har varit alldeles för många bompass i april på alla möjliga arter men man får väl hoppas att trenden vänder snart. Blir nog ett rekpass för stundande  tungafisket ikväll och kanske kan det bli några kast med jiggen efter piggvaren när man ändå är ute. Stort grattis till alla fångstmän som lyckats med varfisket, hoppas att jag kan ansluta till skaran snart. Peanut power!