fredag 13 april 2012

Dubbla porrblaskor i lådan en fredag efter jobbet, kan det bli bättre? Fiske för hela slanten imorgon, frågan är bara var? Peanut power!

torsdag 5 april 2012

Vi fick ge oss till slut då det blåste som fan och vi båda var blöta efter några goa duschar när vi åkte över fjorden. Mr.hanky fick lurat en skrubba och jag hann nästan få lite puls efter att ha drillat en torsk på dryga kilot innan jag fick syn på och håvat den. Lite bättre med napp idag om än jävligt trögt så med morgondagens utlovade väderprognos så blir det nog drakvård. Mr.hanky ska ju till att fylla jämnt denna helgen + att det är fotbollspremiär så det är lite osäkert om det blir några mer pass denna veckan men beroende på dagsform och tid så vi får se. Peanut power!

Trögt än så länge. Peanut power!
Drar ut på ett varpass med mr.hanky idag. Peanut power!

tisdag 3 april 2012

Blev en riktigt lång dag på sjön och jag fick testat och kollat in många nya lokaler. Någon var blev det inte idag, inte en kontakt heller för den delen. Fick hittat ett par nya ställen som verkar riktigt lovand som det skall fiskas på när det inte blåser nordost som det har gjort hela jä_la dagen, inte alls tröttsamt! Fick inte ett hugg på botten på hela dagen men för att inte tappa sugen så fick det bli lite tröstfiske efter öring med jämna mellanrum och dom var desto mer huggvilliga. Fick nog landat ett tiotal och tappade säkert lika många så det var helt ok.
Skam den som ger sig, ska nog lura en till slut. Fick strykt några ställen och lagt till ett par så förhoppningsvis kommer brunnslocket snart. Hitta ett ställe på vägen hem som såg snuskigt bra ut som jag bara hann prova lite snabbt så suget har tyvärr inte minskat (skadad som man är)
Får se vad det blir imorgon men fiske blir det. Peanut power!

måndag 2 april 2012

Blåsigt värre!

Blåsigt var bara förnamnet och det ihop med med en temp runt nollan gjorde att det inte direkt var någon trängsel på sjön idag. Lillebror fick förrhinder så jag drog ut själv efter en snabb överläggning med mig själv på morgonen. Gäddorna var på hugget på förmiddagen och jag fick ganska snabbt landat ett par femkilos och tappade ett par små snipor. Riktigt nöjd med första ankringen forsatte jag mot nya plaser och gäddorna fanns där med men var på något knepigt humör idag då jag säkert hade 12-15 fisk med helt in till båten utan att få dom att ta. Spelade ingen roll vilka beten eller färger som satt på, hugga ville dom inte. Nu hade jag nog inga fiskar i pb-storlek efter men jävligt frustrerande ändå. Fick till slut lurat en tredje fisk på eftermiddagen, också den i femkilosklassen så inga monster idag. Hoppas att vädret stämmer för morgondagen för då blir det varfiske för hela slanten. Peanut power!

söndag 1 april 2012

Blåsig premiär!

Tog med draken ut på lite salt fiske idag. Tanken var att jag skulle köra slätvar och draken öring, men blåsten var för tuff idag och det gick inte ens att köra vettigt med elmotorn. Fick klämt en liten öring innan vi gav upp och vi får göra ett nytt försök någon annan dag. Imorgon blir det gäddfiske med lillebror som aldrig har fått någon gädda så det kan bli roligt.
Är grymt sugen på varfiske så jag hoppas på att vinden lägger sig så ska vararna få sig en omgång senare i veckan. Peanut power!