torsdag 23 december 2010

Uppladdning.

Har finbesök i form av ingenjören, elektrikern och mr.hanky som är här och käkar lite jansson&julskinka och lite passande dryck som har blivigt lite av en tradition dagen innan julafton. Imorgon blir det sillfiske på hemmaplan för mig och mr.hanky på förmiddagen och passande nog är det gångavstånd hemifrån  så nu blir det snart en efter maten grogg. Återkommer med resultat imorgon. Peanut Power!
http://www.youtube.com/watch?v=WwRrKaq0IyY

lördag 18 december 2010

Då var alla spöna satta och vi väntar på den store.
Äntligen ska man få komma ut på fiske igen och premiär på isen för den här säsongen. Som en femåring på julafton vakanade jag 04:20 och efter att ha tittat på klockan 17 gånger gick jag upp 05:30 och har hunnit med rubbet och sparkat igång datorn och kollat vädret och nu lite bloggning. Det blir ismete för hela slanten idag och mr.hanky och B2 ska med ut så nu sitter jag och väntar på att dom ska komma och plocka upp mig (är bara 40minuter kvar). Ska försöka få bloggat lite ute på isen idag nu när jag äntligen har fått ordning på inställningarna till mobilen så mer info kommer under dagen. Peanut Power!

fredag 17 december 2010

Anhöriga vädjar om hjälp

De två hummerfiskare som försvann den 13 november har inte hittats. Nu vill anhöriga att bilden på båten sprids i förhoppning om att få in ny information. De två männen gick ut på morgonen den 13 november för att vittja hummertinorna. Båten hade de vid Vedhall i Kungälv. När de inte kommit i land på kvällen slog vänner larm, men männen är inte återfunna. Anhöriga till de båda
männen vill visa upp hur båten ser ut: den är blå på utsidan, vit på insidan och har ljusblå bottenfärg. Iakttagelser om båten eller annan information lämnas till polisen på telefon 114 14.

lördag 4 december 2010

Då har man fått vara med om riktig älgjakt för första gången. Efter en seg start så fick Lizzy (jämthunden) självklart upp en älg när vi satt och grillade så det visade sig att "fikatricket" funkade även på älg. Älgen gick självklart ett par hundra meter in på grannmarken och där fick Lizzy stop på den och där stog dom i fyra timmar tills det blev mörkt. På ett sett mycket frustrerande då man inte kan göra något men på samma gång jävligt grymt och imponerande att en hund kan stå så länge och skälla oavbrutet. Något ännu mer imponerande är att älgjäveln inte blir vansinnig och flyr i panik efter att ha haft en hund ståendes fem meter ifrån sig och skälla oavbrutet så länge. Nu sitter man i soffan med en hof och smälter dagens intryck och koman är inte långt borta så frågan är om man orkar ladda om tills imorgon. Har i alla fall bestämt mig för att inte göra premiär på isen då vädret verkar bli minst sagt uselt. Bin Bladen har bjudit in till jakt även imorgon och då den inplanerade jakten med svågern blev inställd då det är för mycket snö för taxen så får man väl ta sig en funderare då det blir rådjursjakt och det lovas dubbla hundar och rådjur i mängder. Den som lever få se. Peanut Power!
Är ute på kalvjakt med bin bladen och hans jämthund idag. Ska bli grymt spännande att förhoppningsvis få chansen att smyga på ett ståndskall. Peanut power!